30 paź 2016

Podbij świat z szalonymi naukowcami! - recenzja gry nIQczemni szaleni naukowcy

Są takie gry, których zasady pochłania się lekko, rozgrywka się nie nudzi, a gra wraca na stół często. Dla nas takim tytułem są nIQczemni szaleni naukowcy wydawnictwa foxgames. Ostatnio właśnie te wydawnictwo wręcz nas zasypało (co nas bardzo cieszy!) różnymi grami, więc ostro siadamy do rozgrywek i recenzji.

nIQczemni to prosta, szybka gra  Donalda X. Vaccarino (znanego z gry Królestwo w Budowie czy recenzowanego u nas Szmalu). Tym razem przenosimy się do laboratorium i wcielamy się w tytułowych szalonych naukowców, którzy pragną zawładnąć nad światem („Co dziś będziemy robić móżdżku?”). Wszystko jednak zależy od naszej strategii i stworzonych wynalazków.

W pudełku znajdziemy: plansze, 30 figurek szpiegów, 64 karty wynalazków, 36 kart konwersji, 24 karty akcji, 90 żetonów monet i instrukcje. Wykonanie jest całkiem dobre, karty są ładne, przejrzyste. Plansza sztywna, dobrze porządkuje całą rozgrywkę. Elementy trwałe, posłużą na bardzo długi czas.

Jak wspomnieliśmy powyżej – zasady pochłania się lekko. Jest to gra, w której nie ma pierwszego gracza, gdyż wszyscy gramy jednocześnie. Mamy do wyboru jedną z czterech akcji: pracę (dająca nam pieniążki), badania (dające nam pieniążki i projekty wynalazków), szpiegostwo (umożliwiające szpiegowanie innych graczy, co następnie pozwala nam na zdobycie dodatkowych funduszy) oraz konstruowanie (dzięki któremu wprowadzimy nasze projekty w życie i zdobędziemy punkty). Każdy z graczy w tym samym czasie wykłada konkretną kartę i w jednym czasie się je odkrywa. Wykonujemy dane czynności w zależności od wybranej karty i tak gramy, aż do momentu, gdy któryś z graczy zdobędzie przynajmniej 20 punktów zwycięstwa i jednocześnie będzie jedynym graczem z taką liczbą punktów (nie może być remisu).

Poza punktami zwycięstwa, wynalazki wprowadzają różne efekty do gry. Czasem dzięki nim pobierzemy nową kartę, czasem dołożymy szpiega, a innym razem gracz po naszej lewej czy prawej będzie musiał odrzucić kartę. Dzięki temu musimy patrzeć nie tylko na punkty na karcie, ale również na bonusy, które może na nam przynieść.

Co sprawia, że gra się nie nudzi? Po pierwsze to czas rozgrywki, który mieści się w zakresie 15-20 minut. Po drugie karty konwersji, które zmieniają trochę zasady rozgrywki, dzięki czemu gracze mogą zmieniać swoje strategie i drogi do zwycięstwa.

Dla nas jest to gra lekka i przyjemna, więc stosunkowo często do niej wracamy. Po prostu przypadła nam do gustu jej prostota i uważamy, że jest to fajny tytuł na wprowadzenie nowych graczy w świat gier planszowych.

Czy gra jest dla wszystkich? Zdecydowanie tak i jedyne z czym się nie zgadzamy to minimalny wiek graczy podany na pudełku. Twórcy podali, że jest to 10+ ale jak dla nas to już 7-8 latki sobie z tym świetnie poradzą. Starym wyjadaczom polecam tę grę na rozgrzewkę, a nowych zachęcam do spróbowania tej prostej produkcji!


I.
Klimat
5/6
II.
Złożoność
4,5/6
III.
Oprawa graficzna
5/6
IV.
Wykonanie elementów
5/6
V.
Grywalność na 2 graczy
4,5/6
VI.
Grywalność na więcej osób
5/6

Ocena Końcowa: 4,83

Nazwa: nIQczemni Szaleni Naukowcy

Wydawca: Foxgames

 Rok wydania: 2016

 Edycja: Pierwsza

 Sugerowana cena: 99,95zł 

 Ocena: 4,83/6 

 Za przekazanie gry do recenzji dziękuję wydawnictwu Foxgames
www.foxgames.pl
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

My na Facebooku

Labels