8 sie 2017

Sterta pyta: Imagine Realm

Imagine Realm to wydawnictwo, kt贸re zadebiutowa艂o wydaniem gry Wie偶e Mag贸w, a ju偶 niebawem do kupienia w sklepach pojawi si臋 ich kolejny tytu艂 - Wy艣cig Odkrywc贸w. Kto wchodzi w sk艂ad wydawnictwa? Jakie s膮 ich dalsze plany? Sprawd藕cie sami!

1. Sk膮d pomys艂 za艂o偶enia kolejnego wydawnictwa plansz贸wkowego w Polsce?

Imagine Realm: Nie patrzymy na Imagine Realm jak na „kolejne” wydawnictwo. Za艂o偶yli艣my je, poniewa偶 uwielbiamy gry i chcemy je tworzy膰. Mamy g艂owy pe艂ne pomys艂贸w i ogromny zapa艂 do pracy, a gdy po艂膮czyli艣my nasze si艂y, stwierdzili艣my 偶e spr贸bujemy.

2. P贸ki co Imagine Realm wydaje tylko swoje gry. Czy planujecie rozpocz膮膰 wydawanie polskich wersji zagranicznych gier?

IR: Jest zbyt wcze艣nie na takie deklaracje. W tej chwili, poza wydawaniem w艂asnych tytu艂贸w, poznajemy rynek od „kuchni”. Poza tym s膮 w naszym kraju wydawnictwa, kt贸re doskonale sprawdzaj膮 si臋 na tym polu, maj膮 do艣wiadczenie i odpowiednie zaplecze do tego typu dzia艂a艅. W najbli偶szym czasie nie mamy plan贸w na lokalizacj臋 zagranicznych gier.

3. Czy macie ju偶 na horyzoncie kolejny tytu艂, kt贸ry planujecie wyda膰?

IR: A nawet dwa! Gdy zako艅czymy przygotowanie „Wy艣cigu Odkrywc贸w” do produkcji, a powinno to nast膮pi膰 z ko艅cem lipca, natychmiast przygotowujemy dwa projekty. „Smoki nad Kr贸lestwem”, czyli kooperacyjn膮 gr臋 osadzon膮 w 艣wiecie fantastyki dla 艣rednio-zaawansowanych graczy oraz „Mroczn膮 Istot臋”, bazuj膮c膮 na scenariuszach kooperacyjn膮 gr臋 survivalow膮, kt贸rej fabu艂a ma miejsce na odleg艂ej planecie. 

4. Ile os贸b wchodzi w sk艂ad Imagine Realm? M贸g艂by艣 przybli偶y膰 nam jak wygl膮da praca w Waszym biurze?

IR: Imagine Realm tworz膮 cztery osoby. Firma jest sp贸艂k膮 z ograniczon膮 odpowiedzialno艣ci膮, a wsp贸lnikami s膮 Grzegorz Kornak, Pawe艂 S艂awniak i Ja. Cz艂owiekiem od „wszystkiego” jest Paulina Do艂han, kt贸ra do艂膮czy艂a do nas w lutym tego roku. Grzegorz i Pawe艂 zajmuj膮 si臋 rozwojem firmy, a Paulina zajmuje si臋 „wszystkim”, od pracy biurowej do ogrywania prototyp贸w i prezentacji gier. Praca tylko cz臋艣ciowo odbywa si臋 w biurze: dzie艅 rozpoczynamy od przegl膮du wiadomo艣ci, forum i przygotowywania pracy, a wszystko to od si贸dmej rano. Nast臋pnie wykonujemy zaplanowane zadania. Potem wracamy do dom贸w, a po obiedzie kolejna porcja pracy do nocy. Du偶a wag臋 przywi膮zujemy do test贸w, a te czasem mog膮 zaj膮膰 kilkadziesi膮t godzin, gdy chcemy mie膰 pewno艣膰, 偶e to co chcemy zrobi膰 dzia艂a w satysfakcjonuj膮cy spos贸b. W trakcie przygotowania gry do produkcji wygl膮da to nieco inaczej – we dw贸jk臋 (Paulina i Ja) musimy opanowa膰 bardzo wiele spraw, kt贸re s膮 dla nas ca艂kiem nowe, wi臋c codziennie wychodz膮 „prace dodatkowe”, co zawsze krzy偶uje powzi臋te plany.

5. Wnaszym kraju panuje wielka plaga – masowo padaj膮 wydawnictwa plansz贸wkowe i kres tej rozrywki w Polsce jest bliski. Mo偶ecie jednak uratowa膰 jedno takie wydawnictwo – kt贸re by to by艂o i dlaczego?

IR: Ale偶 pytanie! Board&Dice, a jak! Maj膮 艣wietne podej艣cie do tematu: ich ogrom pasji i pomys艂贸w jest godny na艣ladowania, a my艣l臋 偶e nawet najwi臋ksza plaga by艂aby dla nich okazj膮 do wyszukania ciekawych rozwi膮za艅 , aby wskrzesi膰 rynek!

Serdecznie dzi臋kujemy Imagine Realm za udzielenie odpowiedzi na te kilka pyta艅! 呕yczmy im dalszych sukces贸w w wydawaniu gier!

Je艣li macie jakie艣 propozycje kogo chcieliby艣cie zobaczy膰 w kolejnych ods艂onach cyklu "Sterta pyta" piszcie w komentarzu lub na maila!
Share:

艢cis艂a wsp贸艂praca

My na Facebooku

Labels

Blog Archive