W Hero Realms wcielamy
się w dowódcę, który poprzez świetnie dobraną strategię chce zmieść przeciwnika
z powierzchni Ziemi. Aby tego dokonać, każdy z graczy będzie mógł w trakcie
swojej tury zarówno kupić nowe karty, podnieść swój poziom życia, jak i zaatakować
wroga. Jeśli chodzi o tę pierwszą możliwość, to tutaj pole manewru jest
niezwykle duże, gdyż w grze znajdują się 144 kraty, lecz warto zaznaczyć, że 48
z nich to karty początkowe dla 2 do 4 graczy.
Aby użyć takich bonusów należy spełnić określony warunek. Bardzo często dotyczy on aktywowania zdolności sojuszu, lub po prostu zagrania karty. Skoro wspomniałem już o sojuszach, to chciałbym się zatrzymać na chwilę przy tym temacie. W grze dostępne są 4 sojusze: Gildia, Kult Nekrosa, Imperium i Dzicy. Każdy z nich ma swoje unikalne karty, co stanowi o tym, że są to potężne narzędzia służące do tworzenia dewastacyjnych combosów, które zawsze wpływają na wynik rozgrywki. Zazwyczaj sprowadzają się one do zadania niewyobrażalnych sum obrażeń płynących z aktywacji zdolności sojuszu lub reparacji szkód wiążących się z obecnością złowieszczego przeciwnika. Ważne jest to, że zagranie takiej akcji może na przykład spowodować, że dobierzemy kartę, poświęcimy kartę, czyli odrzucimy z gry lub następną zakupioną kartę bierzemy od razu na rękę. Nie są to jednak wszystkie możliwości, ale szkoda tracić czas i miejsce na ich wypisywanie - zagrajcie i się przekonajcie. Poza tym w grze znajduje się pewien specjalny rodzaj karty - czempion. Jego unikalność polega na tym, że na koniec tury nie zabieramy go na stos kart odrzuconych, tylko pozostawiamy przed sobą na stole, chyba że przeciwnik go pokona. Poza tym wielu czempionów to także strażnicy, co znaczy - nie zaatakujesz mojego pana dopóki mnie nie pokonasz. Tak jest to trochę okrutne, ale są karty które możemy przeznaczyć jako przynętę, i choć jest to zdecydowanie nie humanitarne, jest to także niezwykle przydatne ponieważ żadnego z czempionów nie można zabijać "na raty" - albo go pokonujesz albo nie. Wymienienie tych wszystkich możliwości sprowadza się do jednego wniosku - korzystaj z nich rozważnie, nie daj się pokonać, a rozgromisz swego rywala.
Podsumowując - Hero Realms to gra, która ma tendencję to wciągania w kolejne partie. Osobiście ja
lubię do niej wracać dzięki fantastycznemu klimatowi, oraz licznym emocjom
nieodłącznie towarzyszącym rozgrywce. W porównaniu do wcześniej wspomnianego Star Realms, rycerska karcianka jest po
prostu lepsza i ciekawsza - większa dynamika gry, krótsze partie. Jeśli zaś
chodzi o to, komu ta gra przypadnie do gustu, to można śmiało powiedzieć, że
każdy miłośnik strategii ją pokocha, a co do tego nie ma żadnych wątpliwości.
Poza tym każdy, kto będzie miał okazję zagrać w Star lub Hero Realms może
stać się ich sympatykiem tylko i wyłącznie ze względu na prostotę zasad i
wysoką staranność wykonania obu gier.
I.
|
Klimat
|
5/6
|
II.
|
Złożoność
|
5/6
|
III.
|
Oprawa graficzna
|
5/6
|
IV.
|
Wykonanie elementów
|
5/6
|
V.
|
Grywalność na 2 graczy
|
5/6
|
VI.
|
Grywalność na więcej osób
|
5/6
|
Ocena Końcowa: | 5 |
Nazwa: Hero Realms
Wydawnictwo: Games Factory
Rok: 2018
Sugerowana cena: 45,95zł
Za grę dziękujemy wydawnictwu Games Factory