13 cze 2020

Gramy w karty w Mirmiłowie – recenzja gry Kajko i Kokosz – Szkoła Latania

W czasach naszej młodości, gdy już wracaliśmy z podwórka, żeby nie narazić się rodzicom, że tak długo nas w domu nie ma, chętnie sięgaliśmy po różnego rodzaju komiksy. Od zagranicznych –Batman, Spiderman czy X-Men, do tych z naszego rodzimego zakątka. Wiadomo, że dobre, bo polskie. Zaczytywaliśmy się więc w Tytusie, Romku i A’Tomku, czy Kajko i Kokoszu. Ale dość tych wspominek. Dziś chcemy wam przedstawić grę karcianą z bohaterami wcześniej wymienionego komiksu.

Kajko i Kokosz – Szkoła Latania to szybka gra karciana dla 2-6 graczy w wieku 7+. Jest to kolejny tytuł wydawnictwa Egmont z serii „Gry do plecaka”. W grze będziemy wykładać kolejno karty na stół, ale musimy pamiętać, że nasza karta musi mieć wyższą wartość, niż zagrana przez naszego poprzednika. Jeśli ktoś nie będzie mógł dołożyć kolejnej karty, musi zebrać za karę wszystkie karty już wyłożone na stół. Zwycięży gracz, który będzie miał najmniej zebranych karnych kart.


O grach z serii „Gry do plecaka” już mieliśmy przyjemność pisać. Do tej pory wydawnictwo Egmont wydało takie tytuły jak Pędzące Żółwie Gra Karciana, Szybkie Bańki czy Lato z komarami. Jest to świetny pomysł, bo takie małe pudełko z grą można zabrać na wyjazdy. Zmieści się idealnie w bagażu czy nawet torebce. Gra Kajko i Kokosz – Szkoła Latania zawiera 55 kart postaci, 7 kafelków przedmiotów, 2 żetony maści latania oraz instrukcję. Zewsząd uśmiechają się do nas postacie, dobrze znane z komiksu o tychże bohaterach.

Gra mała, to i zasady bardzo proste i da się je wytłumaczyć w mig. Rozdajemy każdemu graczowi po 6 kart, a pozostałe układamy w stos na środku stołu. Z niego będziecie dobierać, po skończeniu swojego ruchu. W swojej turze gracz zagrywa z ręki jedną lub więcej kart na odkryty stos, po czym na głos mówi łączną wartość wyrzucanych kart. Następnie uzupełnia swoją rękę do 6 kart. Można wyrzucić więcej niż jedną kartę, ale wszystkie muszą mieć tę samą wartość. Kolejny gracz robi dokładnie to samo, przy czym wartość jego wyrzucanych kart musi być wyższa od poprzednika. Jeśli ktoś nie chce, lub nie ma możliwości zagrania karty, musi wziąć wszystkie dotychczas wyrzucone i położyć je obok siebie. Będą się one liczyły jako karne punkty na koniec gry. Gracz, który wziął karty, wznawia grę, zagrywając kartę z ręki. Gra toczy się w ten sposób, aż stos kart z puli dobierania się wyczerpie. Wtedy gracze jedynie zagrywają karty pozostałe w rękach. Gra kończy się natychmiast, gdy jeden z graczy zagra swoją ostatnią kartę z ręki. Wygrywa ten, który zebrał jak najmniej kart – punktów ujemnych.

Żeby nie było zbyt prosto, w grze mamy wariant zaawansowany! Jeśli macie ochotę z niego skorzystać, to przed rozpoczęciem gry należy potasować kafelki przedmiotów i rozdać po jednym każdemu graczowi. Gra przebiega jak w trybie podstawowym, jednak możecie teraz używać zdolności przedmiotów. Są one wielorazowe i można z nich korzystać do końca danej partii. Żetony często ułatwiają rozgrywkę – mogą zredukować liczbę karnych punktów o połowę. Ale też i przeszkadzają innym graczom. Na przykład, zagrywając kafel maczugi, para waszych kart jest warta tyle, co trzy karty – jeśli zagraliśmy 2 szóstki, to liczy się to jako 3 szóstki. Kolejny gracz musi wtedy wyłożyć karty o wartości wyższej niż 18.

Kajko i Kokosz – Szkoła latania to bardzo przyjemna gra karciana. Jest szybka i prosta co jest zaletą, gdy chcemy sobie wraz z towarzyszami umilić czas w podróży, czekając na przesiadkę na kolejny pociąg. Gra to też dobry zabijacz czasu wśród młodszych graczy. Niski próg wejścia pozwoli bawić się już tym dzieciom, które potrafią liczyć w pamięci mniejsze liczby.

Żeby nie było zbyt kolorowo – w grze występuje lekka nutka negatywnej interakcji. A potęgują to wspomniane wcześniej kafelki przedmiotów. Jakaż irytacja się budzi w człowieku, gdy po raz kolejny nie ma kart, by przebić wartość poprzednika!

Kajko i Kokosz – Szkoła latania wydawnictwa Egmont, to kolejna gra z serii „Gry do plecaka” i kolejny bardzo dobry, szybki tytuł karciany. Jeśli szukacie ekspresowej gry na wyjazd lub lekkiego fillerka, to polecamy ten tytuł. Oraz polecamy wszystkie komiksy o przygodach Kajko i Kokosza!



Nazwa: Kajko i Kokosz – Szkoła Latania
Wydawnictwo: Egmont
Rok wydania: 2020
Grę najtaniej kupisz TUTAJ

Dziękujemy wydawnictwu Egmont za wysłanie egzemplarza recenzenckiego
Egmont - Kraina Planszówek

Share:

Ścisła współpraca

My na Facebooku

Labels

Blog Archive