12 mar 2016

Plany wydawnicze od Game Fabrica



Plan wydawniczy 2016 - wydawnictwo Game Fabrica

Wydawnictwo Game Fabrica pracowało wytrwale przez ostatnie kilkanaście miesięcy przygotowując dla graczy nowe tytuły, w które będą mogli w tym roku zagrać. Przygotowywane do wydania gry rozszerzają ofertę wydawnictwa - będzie coś nowego dla miłośników euro-gier, ale także będą tytuły familijne, coś dla młodszych, oraz pierwszy wydany polski tytuł deck-building'owy!

Wydane gry będą niepełne, jeśli nie znajdą chętnych do zagrania. A więc już dziś, wraz z prezentacją listy nowości, Game Fabrica zaprasza do śledzenia informacji o tych grach, abyście mogli wybrać coś dla siebie na premierę. Jest też konkurs na tytuł jednej z nowych gier.

Zaznaczamy na wstępnie, że grafiki do poniższych tytułów nie są jeszcze produktem finalnym - nad nimi też prace intensywnie trwają. Wydawnictwo jednak już teraz chętnie się nimi dzieli, by oprócz suchego tekstu też coś z klimatu tych gier od razu Wam zaoferować :)

A oto, co dla graczy przygotowało wydawnictwo Game Fabrica na rok 2016!
-----------------------------------------------------------------

1. (A) Leśna Draka / (B) Żołędziowa Polana / (C) Leśne Harce

Pod jednym z tych tytułów kryje się pierwsza rodzinna pozycja wydawnictwa, z zasadami złożonymi w sposób umożliwiający rozgrywkę zarówno młodszych graczom (w wieku już od sześciu lat), jak i wytrawnym planszowym twardzielom. W grze będziemy kierować wiewiórką, która chce jak najlepiej wykorzystać swój dzień na leśnej polanie i zebrać jak najwięcej zapasów na nadchodzącą zimę. Aby to uczynić nie wystarczy się po prostu przespacerować po tej polanie. Naszą drogę musimy sobie dobrze zaplanować, tak żeby zebrać jak najwięcej żołędzi, zanim słońce schyli się nisko ku zachodowi zapowiadając nadejście nocy. A jak już nasza wiewiórka będzie miała ułożony plan, to niestety trzeba będzie jeszcze wziąć pod uwagę pozostałe zwierzęta, które zawędrowały także dziś na naszą polanę. I taki się na niej zrobił gwar, że żołędzie zostały porozrzucane na wszystkie strony. A czasu na zbiory coraz mniej!

Gra przygotowana do rozgrywki w dwóch wariantach: rodzinnym, gdzie dobrze bawić się będą na pewno młodsi gracze, oraz zaawansowanym, który pozbawiony elementu losowego czyni z niej dobrą rozrywkę strategiczną. W naszym zamyśle powstał tytuł z cechą, która występuje np. w "Pędzących Żółwiach" - czyli w grze bardzo dobrze czują się i bawią młodsi, a jednocześnie jak "starsza młodzież" do niej zasiądzie, to dopiero się ciekawe rzeczy dzieją :)

Gra oparta na kafelkach, na których będą widnieć żołędzie, po obu stronach różne ilości. Gdy wiewiórka wejdzie na kafelek by zebrać z niego zapasy, to jest on odwracany i zmienia się liczba widniejących na nim żołędzi. I tak po małym spacerze kilku wiewiórek gracz, którego kolejka właśnie się rozpoczęła musi tak pokombinować, by przejść po kafelkach dających mu jak największą liczbę zebranych zapasów. A jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, by trochę poprzeszkadzał poprzez poodwracanie tych kafelków wiewiórką biegającym koło niego.


W grze będą kafelki, które stworzą pole do gry (naszą Polanę), drewniana kostka z symbolami specjalnych akcji, które będą dostępne dla naszych wiewiórek, masę żetonów, i sześć drewnianych modeli wiewiórek - specjalnie zaprojektowanych meepli.

Ale chwila? Czy nie napisaliśmy powyżej, że gra wyjdzie pod jednym z trzech tytułów? Ano tak :) Game Fabrika chce, by to przyszli gracze pomogli wybrać nam tytuł, więc ogłosili konkurs – głosowanie z nagrodami. Szczegóły konkursu można poznać tutaj: http://gamefabrica.sklep.pl/pl/n/5

Tytuł gry: Leśna Draka lub Żołędziowa Polana lub Leśne Harce (zdecydujecie już niedługo!)
Autor: Krzysztof Matusik
Kategoria: gra familijna,

Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 6+
Czas gry: 20 minut
Premiera: maj/czerwiec 2016


2. Komisarz Wiktor i sprawa zaginionego obrazu

Muzeum było tego dnia zamknięte, by nie zacierać śladów. Drepcząc w te i we wte po czerwonym dywanie, zrozpaczony kustosz rwał sobie włosy i jęczał z cicha za każdym razem, gdy zerkał na puste miejsce po obrazie. Strażnicy stali pod ścianą i wpatrywali się w czubki własnych butów. Niestety inspektorzy nie mieli dla nich dobrych wiadomości. Sprawca był prawdziwym profesjonalistą - nie pozostawił niczego, co mogłoby do niego doprowadzić. Jedynie dziwne plotki o mężczyźnie przechadzającym się ulicami miasteczka z prostokątnym pakunkiem pod pachą...

Inspektorzy postawili sobie za cel znalezienie złodzieja dzieła sztuki. Ten, któremu się powiedzie, zasłuży na awans albo wspomnienie w lokalnej gazecie!

"Komisarz Wiktor i sprawa zaginionego obrazu" to pozycja przygotowana jako gra dedukcyjna - logiczna. Mechanika gry z wykorzystaniem kafli, które wykładane przez graczy na pole gry będą tworzyć poszlaki pomagając ująć sprawcę i odnaleźć zaginiony obraz. To będzie gra oparta na dedukcji. Gracze będą starać się tak wykorzystać dostępne im kafelki z wizerunkami podejrzanych by zdobyć jak najwięcej Punktów Dochodzeniowych podczas rozgrywki i tym samym być pierwszym inspektorem, który dotrze do sprawcy. Rozgrywka zaplanowana na 15 minut, dająca dzięki temu możliwość szybkich rewanżów. 

W pudełku z grą będą także znajdować się zasady i dodatkowe komponenty do mini gry "Tożsamość", w której to dwaj gracze będą mogli rywalizować w poszukiwaniach świadka zdarzenia. "Tożsamość" to rozgrywka dla dwóch graczy przypominająca trochę klasycznego Masterminda :)

Tytuł gry: Komisarz Wiktor i sprawa zaginionego obrazu
Autor: Krzysztof Matusik
Kategoria: gra dedukcyjna, logiczna

Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 15 minut
Premiera: maj/czerwiec 2016

3. Karczemne Opowieści

Karczemne Opowieści to gra deck-buildingowa. I to pierwsza wydana gra tego typu polskiego autora. Rozgrywka dla 2-4 graczy, którzy wcielając się w role znudzonych życiem szlachciców będą starali się trochę rozerwać szukając typowych bohaterskich przeżyć i przygód. Do nich należeć będą takie atrakcje jak: wyprawy zbójeckie, poszukiwania skarbów, ratowanie księżniczek, czy też klasyczne ubijanie smoków (względnie mniej klasyczne, acz częściej spotykane: ratowanie się przed smokami). Sami tego jednak zrobić nie mogą, wszak co oni wiedzą o szerokim świecie? Więc swoją przygodę z bohaterstwem zaczną od wizyty w znanej w całej okolicy Karczmie, gdzie pierwszym ich zadaniem będzie zebranie odpowiedniej drużyny. A później pozostanie już tylko wyprawa, a po niej wielkie opowieści aż do późnej starości (panie drogi, z kim ja tam nie byłem, i kogo ja teraz nie znam!...).


Gracze będą podczas gry tworzyć talie bohaterów, dzięki którym będą mogli uczestniczyć w przygodach. Ich wyczyny będą wraz zebraną drużyną punktować na kniec gry, by wyłonić szczęśliwca, o którego wyprawach śpiewać będą pieśni i pisać poematy.

Gra będzie wykorzystywać ciekawe i klimatyczne grafiki postaci, których drobną próbkę możecie ujrzeć powyżej.

Tytuł gry: Karczemne Opowieści
Autor: Krzysztof Matusik
Kategoria: Gra karciana, Deck Building.

Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 12+
Czas gry: 30 minut
Premiera: maj/czerwiec 2016

4. Silesia

"Silesia" to ekonomiczna gra planszowa, przedstawiająca piękno i historię Śląska. Jest to tytuł, który był w wersji prototypowej prezentowany na kilku konwentach i spotkaniach planszowych w ubiegłym roku. 


"Silesia" to kolejny produkt wydawnictwa Game Fabrica, który będą chcieli wydać z pomocą graczy poprzez platformę Wspieram.to. Akcja crowdfundingowa ruszy w wakacje tego roku.

Tytuł gry: Silesia
Autorzy: Krzysztof Matusik, Aleksander Biela
Kategoria: Gra ekonomiczna

Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 12+
Czas gry: 60 minut
Premiera: akcja crowdfundingowa rusza w wakacje 2016

5. Lokomotywy

"Lokomotywy" to pierwsza gra samodzielnie zaprojektowana przez Aleksandra Bielę, współautora szeroko już rozpoznawalnej gry Thrash'n Roll. 

Gra o tematyce kolejowej, w której przewozić będziemy pasażerów. Gra będzie stopniem trudności odpowiadała tytułowi "Ticket to Ride / Wsiąść do Pociągu".





Więcej informacji o tej pozycji już wkrótce. A premiera zapowiedziana jest na czas tegorocznych targów Essen!

Tytuł gry: Lokomotywy
Autor: Aleksander Biela
Kategoria: Familijna. Gra kolejowa.

Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 60 minut
Premiera: październik 2016

Share:

Ścisła współpraca

My na Facebooku

Labels

Blog Archive