28 maj 2017

Wyrusz po skarby! - recenzja prototypu gry Wyścig Odkrywców

Wydawnictwa Imagine Realm kolejny raz próbuje swoich sił na wspieram.to. Ich pierwszy projekt Wieże Magów przyjął się całkiem nieźle. Jak wypadnie nowy tytuł tego wydawnictwa? Przedstawiamy Wam prototyp gry Wyścig Odkrywców.

Zgodnie z naszą zasadą dotyczącą prototypów nie będziemy tutaj ocenić wykonania, gdyż byłoby to nieuczciwe. Chcemy tylko wspomnieć o grafice – jest ona całkiem niezła, fajnie oddaje klimat. Docelowo zawartość pudełka ma być całkiem spora:  ponad 210 karty, duża plansza, planszetki graczy, 30 znaczników, 122 żetony, kostka k20.

Rozgrywka przebiega szybko, raczej nie dochodzi do sytuacji, gdzie musimy czekać na swoją turę. Zasady gry trzeba jednak dobrze poznać przy pierwszych partiach, by potem móc lepiej zaplanować swoją strategię. Gracz w swojej turze ma do wykonania jedną akcję podstawową i jedną dodatkową. Z akcji podstawowych do wyboru mamy: podróżowanie po mapie, pociągnięcie/odrzucenie karty, rozpoczęcie pracy, rzucenie kością. Z dodatkowych mamy natychmiastowe rozpoczęcie pracy po dotarciu do miasta lub testowanie postaci (przy wyprawach i poszukiwaniach).

Każda postać ma różne wartości przy 5 umiejętnościach (spryt, siła, wiedza, nawigacja, dyplomacja). Podczas wypraw i poszukiwań przydadzą się nam jak największe wartości umiejętności, ponieważ podczas testowania postaci będziemy rzucać kością k20, a wartość musi być równa lub mniejsza od wartości umiejętności.

W trakcie gry mamy do wyboru poszukiwania w dwóch miejscach: Znanych Lokacjach (takich jak Piramidy, Koloseum, Wielki Mur) lub Sekretne Lokacje. Te pierwsze są łatwiejsze do zdobycia, ale dają nam mniej punktów zwycięstwa na koniec gry. Sama rozgrywka opiera się na podróżowaniu po mapie, odkrywaniu lokacji i kupowaniu przedmiotów. W trakcie podróży (możemy podróżować pieszo, konno, pociągiem, statkiem lub z ekspedycją) i poszukiwań może nas napotkać wiele przygód – możemy zostać napadnięci, mogą spaść głazy, zasypując wejście do jaskiń, możemy też spotkać dzikie zwierzęta. Gra toczy się przez 70 rund (wersja podstawowa), ale czas rozgrywki mieści się w 90 minutach.

Nie chcemy się zbytnio rozpisywać nad zasadami, gdyż jest ich całkiem sporo. Mechanika gry może się podobać – jest trochę planowania, losowość, choć mamy jakiś mały wpływ dzięki kupowaniu przedmiotów. Jednak musimy rozpatrywać Wyścig Odkrywców jako grę przygodową, więc losowość to coś nieodłącznego w trakcie podróży i uważam, że całkiem nieźle wpasowuje się ona w klimat.

Grę Wyścig Odkrywców poleciłbym każdemu komu nie przeszkadza losowość. Gra ma sporo zasad i mogą one trochę przytłoczyć graczy, jednak po pierwszych partiach większość symboli i oznaczeń staje się jasne. Jeżeli lubicie gry przygodowe to z pewnością Wyścig Odkrywców to tytuł, który będzie wracał na wasze stoły.

Grę możecie wesprzeć na stronie https://wspieram.to/WyscigOdkrywcow, do 07.06.17, Zapraszamy!
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

My na Facebooku

Labels