27 cze 2017

Sterta pyta: wywiad z Ignacym Trzewiczkiem

Na nasz pierwszy wywiad wybraliśmy jednego z najbardziej znanych autorów gier planszowych w Polsce. Ignacego Trzewiczka poznaliśmy na naszym pierwszym Pionku 2 lata temu. Zaintrygował nas swoim entuzjazmem i zaangażowaniem na tyle, że zostaliśmy Pomarańczowymi Koszulkami na jego konwencie. Współpraca się rozwijała, a w czerwcu tego roku nawet rozegraliśmy razem mecz piłkarski. Serdecznie zapraszamy do przeczytania wywiadu z tym wspaniałym autorem.


  1. Na czym skupiasz teraz uwagę? Wyszukujesz nowych, ciekawych projektów czy może masz już w głowie plan kolejnego tytułu lub dodatku?

    Ignacy: Aktualnie dopinamy balans gry Allien Artifacts i to jest nasza premiera na Essen, gra w wakacje trafi do drukarni, więc to są nasze ostatnie testy balansujące rozgrywkę. Dopinamy oczywiście First Martians czyli grę która będzie miała premierą bardzo, bardzo niedługo, więc testujemy aplikacje, sprawdzamy czy wszystko tam na pewno dobrze działa, wyłapujemy jakieś minimalne błędy w kartach, które są zawarte w aplikacji i powolutku patrzymy to co będzie dalej w naszym planie wydawniczym czyli dodatki do Osadników, do 51 stanu, czas powolutku siąść do dodatku do Robinsona Crusoe, a gdzieś na horyzoncie są gry Detective, która się ukaże w przyszłym roku oraz tajna gra, którą robię z Ericiem Langiem. Jest co robić, ale aktualnie skupiamy się na dopinaniu istniejących projektów, a do nowych siadamy w wakacje lub tuż po.

  2. Od czego zaczynasz tworzenie własnej gry? Podobno są dwie szkoły – jedni najpierw pracują nad mechaniką, a potem dodają klimat, inni mają w głowie tematykę i do tego dobierają mechanikę – jak jest u Ciebie?

    Ignacy: Na to pytanie odpowiadałem już wielokrotnie, przewija się ono w wywiadach. W moim przypadku wystarczy spojrzeć na gry, które stworzyłem – Robinson Crusoe - oczywiście adaptacja książki, First Martians – adaptacja książki i filmu Marsjanin, Stronghold -  adaptacja książki Legenda albo Władca Pierścieni, więc jak widać najpierw jest ciekawa historia, ciekawa książka lub film, a potem siadam do adaptacji i tworzę wokół tego ciekawą grę.

  3. W czerwcu odbył się Pionek - jak oceniasz frekwencję i czy jesteś zadowolony z całej imprezy? Jak wrażenia po rocznej przerwie?

    Ignacy: Frekwencje oceniam o wiele lepiej niż się spodziewaliśmy. Baliśmy się, że po tej rocznej przerwie ta frekwencja pójdzie dramatycznie w dół, ale tak źle nie było – przyszło 880 plus dzieciaki, więc dobiliśmy prawie do 1000 uczestników, co jest dość podobne do tego co było w zeszłym roku. Jak widać ta baza fanów Pionka się nie zmniejszyła i wszyscy wiernie po roku wrócili, więc z pełną energią i duża wiarą w rozwój tej imprezy powolutku zaczynamy myśleć o edycji grudniowej. Tę edycję oceniam bardzo pozytywnie, mieliśmy o wiele więcej Pomarańczowych Koszulek, czyli wolontariuszy, którzy pomagają w tworzeniu tej imprezy, bardzo dużo ludzi nam pomogło, jestem bardzo, bardzo zadowolony i cieszę się, że ta impreza wróciła znowu na mapę polski.

  4. Czy trwają pracę nad nowymi dodatkami do Osadników? Są w ogóle takowe planowane? Jeśli tak to masz już jakiś dłuższy plan na rozwój tej gry?

    Ignacy: Tak powiedziałem wcześniej – jak tylko domkniemy Artifacts i Pierwszym Marsjan ruszają bardzo mocne testy do Osadników, będzie to kolejny Empire Pack, czyli zestaw 50 nowych kart, wkrótce będziemy ogłaszali dokładny tytuł tego dodatku i tematykę, to już wszystko jest wymyślone, więc pozostaje tylko dopięcie różnych nowych kart do różnych frakcji, balansowanie tego i mam nadzieję, że jeszcze w tym roku się ten pakiet imperialny ukaże.

  5. Na świecie wybucha planszówkowa wojna. Ludzie okładają się planszami, rzucają meplami, a większość figurek służy za broń. Możesz zapobiec temu wszystkiemu wybierając jednego autora na świecie i tworząc z nim grę. Kto by to był i dlaczego?

    Ignacy: Kilka miesięcy temu pojawiła się informacja, że od pewnego czasu tworzę grę  Ericiem Langiem,  to jest mój ulubiony autor i uwielbiam jego gry takie jak Bloodrage czy The Others czy The Godfather, uważam że jest to jeden z najlepszych autorów gier na świecie, a przy okazji prywatnie jest to przesympatyczny gościu, także przez jakiś czas to było moje marzenie, aby z nim grę stworzyć i to marzenie się właśnie zrealizowało, prace nad grą trwają, także na to pytanie mogę odpowiedzieć, że już się to wydarzyło – Eric Lang i taka gra powstaje.

Serdecznie dziękujemy Ignacemu za wzięcie udziału w wywiadzie!


Share:

Ścisła współpraca

My na Facebooku

Labels

Blog Archive