![](https://2.bp.blogspot.com/-KHxmHlZQ-U0/WakW_XJ_5QI/AAAAAAAAEeg/Pdb1At9VccUTEUlk6vXN8sbqrK0imlUTACLcBGAs/s200/DSC_1009.JPG)
Trafiła do nas kolejna gra, z
którą spotkaliśmy się na Pionku. Przyszło nam ją tłumaczyć wielu graczom, a
ostatnio Trefl postanowił przesłać nam kopie recenzencką.
Mob Town to gra w klimatach mafijnych, gdzie wcielimy się w jedną z
czterech zwierzęcych rodzin mafijnych.
Mob Town to szybka gra karciana w klimatach mafijnych. Obejmując
jeden z czterech gangów będziemy wysyłać parszywe szczury, oślizgłe węże,
brutalne rekiny, wredne łasice, chytre lisy, by przejęły dla nas miasto. Do gry
możemy zasiąść od 2 do 4 osób, a rozgrywka powinna zająć nam około 20-30 minut.
W pudełku z Mob Town znajdziemy: 20 kart budynków, 57 kart zasobów (forsy i
najemników), 4 zestawy gangów (po 12 żetonów), 4 dwustronne znaczniki
punktacji, 12 żetonów teczek, 4 zestawy chytrych planów, 4 karty pomocy, 4
karty punktacji, instrukcja. Pudełko małe, zgrabne, kolorowe. Wykonanie
elementów całkiem przyjemne dla oka, wykonane w sposób kreskówkowy. Karty są
zrobione dobrze, są czytelne i oddające klimat.
![](https://2.bp.blogspot.com/-KdzKQXICit0/WakW-wWg_7I/AAAAAAAAEeY/XxGBd8ZD-eoERraj26QdBN2Harv3VcmwQCLcBGAs/s200/DSC_1012.JPG)
Zasady
Mob Town są proste i szybkie do wytłumaczenia. Po pierwsze
rozłażenie miasta: zostało to zrobione w całkiem ciekawy sposób, otóż na
kartach są strzałki, które decydują gdzie i jak mamy rozłożyć karty. Kładziemy
pierwszą, a następnie zgodnie z strzałkami dokładamy kolejne karty. Dodatkowo
do ostatnich 10 kart wtasowujemy kartę stróża prawa. Na stole wykładamy 5
odkrytych kart. Każdy z graczy otrzymuje swoje żetony, chytre plany oraz 3
karty. Z chytrych planów (czyli naszych ukrytych celów) wybieramy 2 i staramy
się je zrealizować. W swojej turze mamy kilka możliwości. Możemy dobrać 2
karty, możemy wymienić jedną kartę z ręki na wszystkie karty tego samego typu z
5ciu wyłożonych, zmienić swój chytry plan, użyć teczki, która pozwala dołożyć
nowy element miasta i najważniejsze – użyć kart z ręki by przejąć interes w
mieście. Przejęcie interesu wymaga zagrania kart z konkretnym najemnikiem o
wartości równej wartości interesu. Chyba, że ktoś już przejął dany interes
wtedy musimy do wartości interesu dodać ilość żetonów gangów leżących na danej
karcie. Jest w grze tez takiego jak odległość – jeżeli nasz żeton już leży na
którymś budynku i chcemy przejąć kolejny
interes to musimy dodatkowo odrzucić tyle kart ile kart dzieli posiadany
interes od tego, który chcemy przejąć. Gdy ktoś wyciągnie kartę stróża prawa,
runda dobiega końca i zaczynamy punktacje: dostajemy punkty przedstawione na
obiekcie, który przejęliśmy oraz dodajemy punkty z chytrych planów. Gra toczy
się 3 rundy i gracz posiadający największą liczbę punktów po ostatniej rundzie
zostaje zwycięzcą.
![](https://2.bp.blogspot.com/-zVfv_5kIdoc/WakXA8dZiwI/AAAAAAAAEek/-FYzwenEy6cNfHcocqJGEd2hiW9q4IbTwCLcBGAs/s200/DSC_1016.JPG)
Choć trochę się rozpisaliśmy na
temat zasad to w rzeczywistości tłumaczy się je bardzo szybko. Przygotowanie
miasta również przebiega sprawnie, a jego zmiana w każdej rozgrywce znacząco
wpływa na regrywalność tego tytułu.
Gra przeznaczona jest dla graczy
powyżej 8 roku życia i wydaje nam się, że jest to trafiony przedział. Wiadomo,
że bardziej ograne dzieci poradzą sobie z tym tytułem w młodszym wieku. Ilustracje
w Mob Town są wykonane w sposób
kreskówkowy, ale nie oznacza to, że gra jest tylko dla dzieci. My się przy niej
bardzo dobrze bawiliśmy.
![](https://3.bp.blogspot.com/-KSsHTREwvqU/WakXfDFUxxI/AAAAAAAAEes/kWf-8icLMDwURrLySBkkyL33SOrA9nGgACLcBGAs/s200/DSC_1015.JPG)
Gra miewa też swoje minusy.
Często bywa tak, że gracze wybierają te same chytre plany co sprowadza się do
stosowania tej samej strategii. Zdecydowanie ciekawiej gra się w wariancie 4
osobowym – występuje wtedy więcej interakcji, a to główny atut tejże gry. W
grze występuje sporo losowości – dociągane karty nie zawsze są takie jakie
byśmy sobie wymarzyli, ale w małym stopniu da się tę losowość kontrolować.
Nam spodobała się negatywna
interakcja i potrzeba sprężenia się ze zdobywaniem budynków (nie wiemy do końca
w którym momencie odkryty zostanie stróż prawa). Zdecydowanie polecamy tę grę
graczom, którzy nie zrażają się przy losowości karcianek oraz tym, którzy
poszukują ciekawych tytułów do pogrania w gronie przyjaciół.
I.
|
Klimat
|
4,5/6
|
II.
|
Złożoność
|
5/6
|
III.
|
Oprawa graficzna
|
5,5/6
|
IV.
|
Wykonanie elementów
|
5/6
|
V.
|
Grywalność na 2 graczy
|
5/6
|
VI.
|
Grywalność na więcej osób
|
5,5/6
|
|
Ocena Końcowa: |
5,08 |
Nazwa: Mob Town
Wydawca: Trefl Joker Line
Rok: 2016
Sugerowana cena: 49,95 zł
Za przekazanie gry do recenzji dziękuję wydawnictwu Trefl Joker Line: